vrijwilligerswerknamibie.reismee.nl

Dag 9

Hallo!

Vandaag begonnen we de dag met schone kleren. Na het ontbijt hadden we de nature walk. Ook tijdens deze wandeltocht van ruim 3 uur zijn we helaas niet veel dieren tegengekomen. We hebben alleen een slender mangoose en 2 struisvogels gezien. Ondanks dat we niet veel dieren hebben gezien, hebben we wel veel geleerd over de natuur. Onze "gids" leerde ons over de bomen en sporen van dieren. Hun poep en de afdrukken die ze achterlaten.
Toen we terug waren hadden we een korte presentatie over de slangen die in Namibië voorkomen.
Na de lunch hadden we de cheeta run. Hierbij konden we in het verblijf van de cheeta's en spanden we een touw met een doek waar ze schteraan konden rennen. We konden op een afstand van minder dan een meter van ze komen. Dit was heel bijzonder.
We moesten een beetje optijd terug zijn, want we konden mee om te zien hoe springbokken vrij worden gelaten in de natuur. Voordat we vertrokken kon ik gelukkig eerst mog even douchen waar ik eindelijk mijn haren kon wassen. Toen ik klaar was kon ik gelijk doorlopen naar voren waar we zouden vertrekken. Met een stuk of 7 auto's reden we naar de plek waar we moesten wachten op de vrachtwagen met springbokken. Toen de vrachtwagen aan was gekomen konden we meekijken hoe de springbokken de wagen verlieten en de natuur ingingen. Dit ging bij de ene wat soepeler dan bij de ander.
Toen alle springbokken uit de vrachtwagen waren konden we weer terug en eten.
Na een gezellige avond was het weer tijd om de dag af te sluiten.

Groetjes,
Myrthe

Reacties

Reacties

Marianna

Ja hoor, schone kleding en schoon haar, moet niet gekker worden.
Ondanks dat je niet altijd veel dieren ziet, heb je al wel bijzondere dieren gezien.
In het verblijf van de cheeta's??? Dat wordt dus een keer vrijwilligers tellen ipv dieren.

Wilma

Enkel door de nature walk te doen, lijkt mij een hele ervaring!

Inge

Wauw Myrthe, wat een toffe ervaringen mag je opdoen! Ik ben benieuwd wat al die indrukken met je doen. En wat maakt dat ze zulk vrijwilligerswerk organiseren? En hoe klikt het met de groepsgenoten? Spreekt iedereen Engels? Veel plezier nog daar xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!