vrijwilligerswerknamibie.reismee.nl

Dag 11

Hallo!

Vandaag was het laatste volledige dag voor mij. Vanaf maandag ga ik namelijk een week wat anders doen.
Na het ontbijt mochten we weer naarcde school en genieten van het gedans en gezang van de kinderen. Daarna mochten we weer met de bavianen wandelen. We hebben kort gewandeld, maar hebben lang gezeten. Het blijft leuk om ze rond te zien bewegen in de natuur.
Na de lunch hadden we gardening. In eerste instantie waren we er niet helemaal enthousiast over, maar we hadden de leukste middag ooit. We begonnen met het scheppen van compost in zakken. Deze zakken mochten we met de kruiwagen brengen naar de groententuin. We mochten daarna zand scheppen en over een zeef gooien. Omdat er iets te veel wind stond ging er veel zand verloren, waardoor we wilden wachten totdat de wind wat ging liggen. In de tussentijd hoorden we muziek komen uit de buurt van de huizen. Hier waren kinderen aan het dansen. We mochten van onze begeleider kijken wat de kinderen aan het doen waren. Ze waren en het dansen en wij vroegen of we mee konden dansen. Na een aantal dansen gingen we weer terug om te doen alsof we druk bezig waren. Echter gingen we zitten, wat drinken en wat koeksjes eten. Toen we een auto met een groep aan zagen komen, stonden we snel op en gingen we snel wat zand scheppen. Nadat ze weer uit beeld waren stopte we weer en waren we aan het wachten totdat we terug konden. We hebben gezellig gekletst en heerlijk genoten van deze rustige middag.
Na het avondeten hebben we er weer een gezellige avond van gemaakt. Dit was de laatste avond van iemand uit onze vriendengroep, dus we zijn iets later opgebleven.

Groetjes,
Myrthe

Wilma

Geniet volgende week van ander werk!

Marianna

En dat heet nu hard werken?

Inge

En wat is dat....laat opblijven? Is de zon dan al lang onder? Moet je vroeg op 's morgens? En hoe lukt dat?