vrijwilligerswerknamibie.reismee.nl

Dag 14

Hallo!

Vandaag is het zo ver, ik ga een week meelopen met de rhino rangers. We werden na het ontbijt opgehaald en gingen naar locatie. Voordat we weg gingen hebben we eerst afscheid van onze groep genomen, omdat we niemand meer gaan zien hier.
Aangekonen op de locatie kregen we eerst een uitgebreide presentatie over stroperij en hoe zij ervoor zorgen dat dit zo min mogelijk kan gebeuren. Na de presentatie reden we naar onze slaapplek. Dit is ergens in de natuur. Iedereen heeft een eigen tent en er is een gezamenlijke tent, wat de keuken is en waar al het eten staat. Ook is er een plek waar we in de avond een kampvuur aan kunnen steken. Onze groep bestaat uit 4 vrijwilligers, 2 begeleiders en 1 hond. Eén begeleider leidt ons de weg en de andere is het baasje van de hond. Deze hond is een van de k9 honden, dus dat is extra leuk. Aangekomen bij de tenten, hebben we eerst alles een beetje verkent. Daarna hebben we meer uitleg gekregen over de praktischere dingen. Over hoe onze dagen eruit gaan zien en welke verwachtingen er zijn. Zo is het de bedoeling dat we om de dag in de tent slapen en buiten slapen. Als we in de tent slapen, dan vindt er een routatie plaats wie er wakker blijft. De eerste groep is van 21.00-23.00, de tweede groep is van 23.00-01.00 en de laatste groep is van 01.00-03.00. Daarna kan iedereen slapen en om 7.30 moet iedereen klaar zijn om met de eerste patrouille te starten. We moeten hierbij luisteren of we iets van stropers horen, denk bijvoorbeeld aan geweerschoten. Dagelijks gaan er twee patrouilles plaatsvinden. In de ochtend een lange en tegen de avond een kortere. Vandaag hebben we alleen de middag patrouille gedaan. Daarvoor hebben we eerst lunch gemaakt, wat een hele simpere spaghetti was, en hebben de groepen voor in de nachten gemaakt. Ik mag vandaag als eerste dus daar heb ik geluk mee. Na de patrouille hebben we een curry gegeten en zijn we lekker warm bij het kampvuur gaan zitten, want het is ijskoud. Ik heb mijn shift bij het kampvuur gedaan, heb genoten van de schitterende sterrenhemek en ben daarna gelijk naar bed gegaan.

Groetjes,
Myrthe

Marianna

Ben benieuwd wat je gaat zien / hebt gezien

Wilma

Leuk om te lezen Myrthe.